Fredag den 13:e.. Väldigt lång dag, alltså mycket att läsa

Först innan jag berättar vad som har hänt idag så måste jag berätta att jag HATAR Fredag den 13:e.. Jag tycker helt seriöst att den dagen borde tas bort från almanackan, De finns inte ett nog starkt ord för att kunna förklara hur mycket jag hatar den dagen.. Men nog om de, ska kanske berätta vad som har hänt istället för att klaga på en jävla dag..

Jag vakna efter 12 någongång, blev väkt at Tiffe, han ville att jag skulle följa med och köra skoter.
De tog ett jävla tag innen jag kunde säga att de hade varit kul att följa för jag hade så förbannat ont i halsen :/ Men inte skulle de hindra mig att fara ut och köra skoter, för jag har ju inte kört på jätte länge :P
Så vi drog igång våra skotrar och for ut och körde, de var skitkul.. vi var typ överallt i Lillpite och körde.
Vi körde fast några gånger men de är ju sånt man får räkna med om man kör på ställen som inte är meningen att man ska köra på, så vi klaga inte så mycket på då.
Vi var även på Ica och köpte en dricka var, så vi kunde kyla ner oss.. För de var utahelvete idag.
Sen tänkte vi försöka hitta leden till Göla, ( ett berg i Lillpite).. Men tror ni att vi hitta? Nae, skulle inte tro de :/
Så istället körde vi ospårat i skogen och jag höll på att köra in i ett träd, men jag tog mig därifrån ganska så lätt.

Sen tänkte vi, "Fan va kul de skulle vara att köra upp för älvkanten" och den är ju jävligt hör och brant :D
Så vi for mot älven med full fart.. kom fram och började kör, de gick bra som fan..
Och så körde jag upp för älvkanten för typ 2-3 gången, då stannade min skoter, lät typ som att jag fick slut bensin..
då tänkte jag "Inte faaan kan de väll vara slut bensin, jag har nyss tankat"
och de var inte slut bensin heller, och så kollade jag om de kanske var någon strömkabel som hade smält eller lossnat, men de hade inte heller hänt, så jag började att försöka dra igång skoter.. men icke de den var död, vägra starta helt enkelt.. Jag drog ungefär 25-30 gånger, jag jag har ju efi på min skoter och för er som inte vet vad de är så är de en liten "dator" i skotern som reglerar hur mycke bensin och luft jag ska ha och då startar den lättare så den brukar i vanliga fall starta på 1-2 drag.
Sen kom vi på att de kanske är bensinpumpen som har lagt av

Då for vi och hämtade ett rep och skulle bogsera skotern min, tur att min skoter stod i djupsnön -.-
Men Tiffe kladdade ett spår och så skotta vi bort snö under min skoter, och så började vi bogsera, och de gick oväntat bra.. De var inga problem att ta sig därifrån, så vi drog ut skotern på isen och tänkte köra till närmaste led..
Men tror ni Tiffe orkade de?.. NÄÄÄ!!!.. Han körde upp på ett spår som endast EN person har kört tidigare, men vi lyckades faktikst ta oss upp från isen och sen körde vi oplogat mitt på en gärda, och de gick bara tyngre och tyngre för varje meter vi körde, och vi kara oss jävlat PRECIS till leden och där gick de ju bra att bogsera, och så höll vi på att missa en bro över ett krondike, fast de gick bra som tur var :D
Och sen när vi nästan var hemma hos mig så svänger Tiffe av leden och kör ospårat IGEN.. -.- och den här gången fanst de ingen led framför oss som vi kunde sikta mot, för de var en stor jävla gärda vi körde på nu..
och som sagt, de gick bara tyngre och tyngre var varje meter vi körde, jag tänkte "Störd jävla kuk Tiffe, vi kommer ju köra fast och då sitter vi verkligen fast" men mirakulöst nog så tog vi oss till bilvägen och så körde vi efter kanten ända hem till mig, så nu står skoterjäveln i garaget.

Då tänkte vi, nu kan inget mer gå fel idag, tror du vi hade rätt?.. Jaja, bedöm själv :/
Tiffe tog sin skoter och skulle fara hem och byta kläder och äta, så jag gick in och började ta mig mina skoterkläder.
och så hör jag min mobil ringa.. gissa vem de var?.. Japp, de var Tiffe
Då säger han att han fått soppatorsk mitt på en gärda.. så då tog jag en dunk satte mig i Mercan och körde till närmaste väg och så hämtade jag Tiffe...
Vi körde till OKQ8 och tanka i dunka och sen körde vi tillbaka, jag satt kvar i bilen och vänta på att Tiffe skulle komma tillbaka med dunken, och då ser jag han tanka och så försöker han få igång den, men den verkade inte starta, sen öppnar han huven och kollar och drar lite till, men efter ett tag så startar hans skoter och han kommer och lämnar dunkar till mig, och då berättade han att de var nå konstigt med startsnöret när skotern var varm så den går inte tillbaka ordentligt, och då körde han hem och jag körde hem till mig..

Och då kom jag och farsan fram till att de inte var bensinpumpen som hade lagt av, för den är ju ny..
Så förmodligen har de kommit in en jävla massa snö i luftburken och sen måste snön ha fryst och täpt igen eller nå liknade, så vi ska sätta på en strumpbyxa eller nå liknande så att de inte ska hända igen.. hoppas för guds skull att de bara att de som är felet..

Just nu sitter jag här och skriver de här inlägget och väntar på mat, och om jag överlver maten utan matförgiftning så ska jag gå och lägga mig och inte vakna förens fredagen är slut..

Ps, Jag hatar Fredag den 13:e..


Mjau..



Hej igen..
Jag tänkte att ni kanske ville veta vad som hände fredag kväll :P. alltså den 13:e?
Till skillnad från tidigare idag så har jag fan haft kul ikväll :P Jag kan skriva upp några stöd ord så att ni får en lite inblick vad kvällen kommer att handla om xD
Gubbe, Fyrehjuling, Docka, Fest, Cykel, Full, Barnvakt... Nyfiken?

Kvällen började med att Tiffe började dricka öl..
Sen for jag och lämnade lite alkohol, och sen hämtade jag Razer och efter de så drog vi in till stan och snurra runt där.
Vi hade jävlat inget att göra, vi körde bara omkring och hade allmänt tråkigt.
Sen körde vi förbi Taxi, och där såg vi Pelle så vi stannade och prata med honom, och sen såg vi en Gubbe som körde omkring på en Fyrehjuling som stannade vid ett träd nästan vid Taxi, sen plocka han fram en Docka alltså en sån där Docka man använder för att läras sig hjärt-och-lung räddning, så de var en gode så stor Docka, och den hade nå konstiga kläder och en peruk, så vi körde förbi den där Dockan flera gånger, och efter ett tag så bestämde sig Tiffe att han ville ha den, så vi stannade en bit bort och så sprang Tiffe och Razer och tog Dockan och slängde in den i och sen körde vi iväg xD..
Tiffe sa att de var hans nya tjej som heter Lisa, fast tyvärr så var hon lite blyg, men hon var jävligt bra på att suga sa han...
Han böt även bort en av hennes armar mot en öl med Axel.
och sen så spöa han upp Lisa, och de konstiga var att hon inte gjorde en enda min.. Hård brud de där xD
Och sen så for vi till en Fest på Durrnäs, vi stod först utanför porten och så presenterade vi Lisa för några folk, men efter ett tag blev Tiffe lite arg på Lisa så han kastade henne i väggen och slog på henne, sen kom Jimmy och sparka av huvudet på Lisa xD.. så vi satte fast hennes huvud lite provisoriskt och sen satte vi henne på en Cykel och lämnade henne där :P
Sen gick vi in på Festen där folk var Fullare än den andre, dom spelade hög musik och irriterade grannarna.
De kom t.o.m ut en Gubbe som bussade hunden på några xD
Men efter ett tag så blev jag och Razer less så då tog vi Tiffe med oss och for hem till mig..
Jag och Razer satte och och spelade kort och Tiffe låg halvdäckad på bordet och sög i sig ett whiskeyglas :D
Sen gick Tiffe upp i mitt rum och och däckade på en madrass..
och då skjutsa jag hem Razer. och just nu skriver jag de här och är Barnvakt åt fylle Tiffe medans han sover..
Dock snarkar han som ett psyk xD jag kommer ju inte kunna sova..


Bild på dockan, dock väldigt dålig bild.. men om man kollar riktigt noga kanske man ser vad de är xD

Kommentarer
Postat av: Camilla

hahha älskar att du skaffat blogg!., vi ska grilla, några stycken imorron, men du verkar vara sjuk ?! aja, kom ivf ;D

2009-03-13 @ 22:26:30
URL: http://wwtf.blogg.se/
Postat av: Linda

2009-03-14 @ 00:40:12
Postat av: Linda

HAHA! som du kanske har märkt så har du väldigt mkt otur när det väl händer ;> om någonting händer dig en dag då kommer allt som vatten över dig, man ska kanske inte skratta åt någon annans olycka, men jag lovar dig att jag sitter och gapskrattar just nu ;)

2009-03-14 @ 00:41:47
URL: http://lindamadelen.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0